close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולים כשרים מסביב לעולם

מערכת שורשיא תמוז, תשעד09/07/2014

בשנים האחרונות חל שינוי דרמתי והיום ניתן לראות יותר ויותר משפחות דתיות היוצאות לטיולים שונים בעולם

תגיות:

טיולים בעולם לציבור הדתי הם טיולים באופי אחר, להבדיל מטיולים חילוניים הטיולים הדתיים מתנהלים בהתאם לשמירת המסורת והמצוות. בשנים האחרונות חל שינוי דרמתי והיום ניתן לראות יותר ויותר משפחות דתיות היוצאות לטיולים שונים בעולם.

עולם התיירות עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות, בעבר טיול היה נחשב משהו ממש יקר שדורש הרבה סבלנות. עולם התיירות היה שייך בעיקר לקהילה החילונית אך בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר דתיים ואפילו חרדים יוצאים לטייל בארץ ובעולם.

בעבר תיירים שרצו לטייל בעולם בצורה כשרה היו צריכים להביא אתם מטען כבד שכלל כלים כשרים, אוכל כשר וכדומה היום, הדבר שונה. כבר אין צורך להיסחב עם מטען שיבטיח טיול כשר בעולם. בהרבה יעדים בעולם פרוסים סניפים של בית חב"ד או של הבית היהודי היכולים לעזור בכל נושא השמירה על הערכים והמסורת.

מה השתנה בעולם התיירות?
חברות תיירות וחברות טיולים רבות הבינו את הפוטנציאל המצוי בהוצאת טיולים כשרים לחו"ל ואת הצורך הקיים לטיולים בעולם לקהילה הדתית. חברות הטיולים והתיירות החלו להקים מחלקות ייעודיות המתאימות לאוכלוסיה הדתית והיום ניתן לראות חבילות של טיולים כשרים היוצאות ליעדים שונים בכל העולם. חברות הטיולים נותנות מענה ברמה גבוהה מאד בכל מה שקשור בשמירה על המסורת החל ממתן מזון כשר או כניסה רק למסעדות עם הכשר מתאים, אין נסיעה בשבתות, כלי אכילה כשרים בלבד, היעדים המתוירים נבחרים בהתאם לקהל היעד ויש ניסיון להתרחק ממקומות ללא צניעות ועוד.

יעדים נבחרים לטיולים בעולם לקהילה הדתית
רוב הטיולים הכשרים בחו"ל יוצאים במתכונת של טיולים מאורגנים. טיולים מסוג זה מאפשרים דרך נוחה יותר לשמירה על ההלכה והמסורת. טיולים מאורגנים יוצאים למגוון יעדים בכל העולם. להלן מספר יעדים מומלצים לקהילה הדתית:

1. טיול מאורגן לסין – סין היא מדינה עשירה בהיסטוריה והיא מצליחה למשוך תיירים מכל העולם כמעט בכל עונות השנה. סין היא יעד שללא טיול מאורגן מאד קשה לשמור על כשרות והמסורת. טיולים מאורגנים בסין עם חברת טיולים מאורגנת מאפשרת שקט נפשי בנושא הכשרות בזמן הטיול. חברת הטיולים תארגן בשבילכם את כל מה שצריך על מנת לעשות את הטיול כמה שיותר מהנה וכן גם כשר.

2. טיול להודו – הודו היא אחת המדינות הגדולות והמרתקות בעולם כולו וגם היא מצליחה למשוך תיירים מכל העולם. הודו נחשבת למדינה שקל לטייל בה במיוחד בזכות העובדה שהמון ישראלים עברו למגורי קבע בה. הרבה ישראלים שעברו לגור בהודו פתחו מסעדות ובתי אירוח כשרים במיוחד ליהודים המגיעים ומעוניינים לשמור על המסורת תוך כדי הטיול. בית החב"ד בהודו נחשב למקום עם הכנסת אורחים נעימה, במיוחד בארוחות שישי וארוחות חג. בהודו ניתן לטייל בצורה מאורגנת וכן בצורה עצמאית ועדיין יהיה יחסית קל לשמור על הכשרות וההלכים של הדת.

כמובן, שיש עוד מגוון עצום של יעדים בעולם שניתן לטייל בהם באופן כשר וכן נמצא בהם בית חב"ד היכול לסייע בנושא החל מווייטנאם, נפאל, ארה"ב ועוד. הטיולים הכשרים תופסים תאוצה בשנים האחרונות ונראה שגם הקהילה הדתית רוצה לשלב טיול עם שמירה על המסורת.

לסיכום
היום הקהילה הדתית יכולה לאפשר לעצמה לצאת לחופשה בחו"ל ללא חשש מפגיעה בערכים, במנהגים ובמסורת שלהם. קבוצות טיולים יוצאים באופן כשר מידי שנה ליעדים שונים ומצליחים לשלב את המסורת והטיול בחו"ל

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה